דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על עיצוב תעשייתי 

מאת    [ 04/12/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2412 פעמים ]

עיצוב תעשייתי הוא תחום מקצועי העוסק בפיתוח מוצרים חדשים לשימוש סדרתי או המוני. זהו ענף המפגיש בין שתי קצוות רעיוניים: חשיבה יצירתית, חדשנות ומקוריות מחד, וחשיבה אנליטית, מוכוונת תוצר, המתחשבת במאפייני החמרים, בתהליכי ייצור, בהתייחסות לקהלי יעד, בשיווק, מיתוג ומכירות. המפגש המעניין בין שני אופני החשיבה האלה הופכים את התחום לכל כך מרתק ומעניין בעידן שלנו, שיש בו הרבה מסחור ותיעוש אך זקוק גם למוחות יצירתיים שיובילו ויקדמו אותו.

מיהו מעצב תעשייתי?

מעצב תעשייתי הוא בוגר לימודי עיצוב תעשייתי ובדרך כלל אדם שמצטיין במיזוג של שתי התכונות שצוינו לעיל : גם ביכולת לחשוב מחוץ לקופסא, לפתח משהו חדש שנותן התייחסות אחרת לבעיה קיימת וגם ביכולת להוציא את היצירתיות הזו מן הכוח אל הפועל – בעבודה עם חומרים, בפיתוח מדויק וקפדני המתחשב בתנאי השוק, בצרכים של בני האדם ובהלך הרוח של התקופה.

איפה לומדים?

עיצוב תעשייתי ניתן ללמוד במגוון מוסדות להשכלה גבוהה ובתי ספר ללימודים מתקדמים בארץ. המגמה המפורסמת והיוקרתית ביותר היא המגמה הותיקה (למעלה מ-35 שנה) של בצלאל. התוכנית בבצלאל הוציאה לשוק במרוצת השנים מאות מעצבים תעשייתיים שממלאים היום תפקידים בכירים ומובילים בחברות עיצוב תעשייתי או כמעצבים עצמאיים. בבצלאל מקפידים במהלך תוכנית הלימודים בת ארבע השנים על הקניית יסודות בתולדות האומנות והעיצוב והרחבת האופקים ועולם המושגים של התלמידים. לצד המגמה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, יש לא מעט מוסדות נוספים, רובם מכללות, שנותנות דגש פחות עיוני ויותר פרקטי ללימודי העיצוב התעשייתי אצלם. בין היתר, ניתן ללמוד עיצוב תעשייתי במכללה לעיצוב, שנקר שברמת גן, במכללת הדסה בירושלים, במרכז לעיצוב וטכנולוגיה אריאל בשומרון ובמכללת ספיר שבצפון הנגב. בבית הספר לאומנויות של סמינר הקיבוצים ניתן ללמוד לימודי עיצוב מוצר בשילוב עם תעודת הוראה בתיכון.

מהם תכנים הלימוד?

לימודי עיצוב תעשייתי מחפשים לגשר בין יצירה, צרכי האדם ועבודה עם חומרים. בתוך כך, נלמדים קורסים מגוונים מכמה דיסציפלינות שונות : אומנות, מחשבים וטכנולוגיה, תעשיה והנדסת אנוש, שיווק, כלכלה ועוד. בתחום האומנות נלמדים קורסים בתולדות האומנות, יסודות העיצוב, צילום, רישום ואיור ועוד. בתחום הטכנולוגי נלמדות תוכנות עיצוב גרפי שונות וטכנולוגיה למעצבים, בתחום התעשייתי נלמדים קורסים ביסודות עיצוב תעשייתי וארגונומיה, בתחום הכלכלי – שיווקי נלמדים קורסים הכוללים ניתוח עלות – תועלת, מיתוג ויסודות הפרסום.

מה עושים עם זה?

בפניהם של בוגרי המגמות לעיצוב תעשייתי פתוחות לא מעט אפשרויות תעסוקתיות בעתיד : מעבודה כמעצב תעשייתי בחברת עיצוב ישראלית או בשלוחה של חברה בינלאומית בארץ דרך עבודה סטודיו פרטי כמעצבים עצמאיים. מעצבים תעשייתיים יכולים לפנות לתחומי עיצוב שונים ובדרך כלל פרויקט הגמר של כל סטודנט כבר מהווה הצהרת כוונות על הכיוון המקצועי בעתיד. חלק פונים לעיצוב אופנה, אחרים לעיצוב גרפי בסביבה ממוחשבת. יש בוגרים שפונים לעבודה בתעשיות עתירות ידע ואחרים בחברות פרסום או בתחום התקשורת.

 

לינקשייק קידום אתרים - פתרונות ייחודיים לקידום אתרים באינטרנט 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב